Květen 2018

Ranní rutina

2. května 2018 v 8:10 | V. V. |  Životní styl
Přichází jaro, období, kdy ať vstávám v kolik chci, venku už je světlo. Každý rok se těším, jak se mi konečně bude zase dobře a snadno probouzet, a každý rok jsem zklamaná, že to tak snadno nefunguje. Letos jsem se ale rozhodla, že s tím zkusím dělat i něco jiného než si jen stěžovat, a tak jsem po vzoru youtuberů najela na ranní rutinu.
Původní plán byl, že metodou pokus omyl zkusím najít takový režim, který by mi vyhovoval, a abych si za týden ještě pamatovala, jak první nástřel příšerně selhal, budu si každý den zapisovat, jak to ráno skutečně vypadalo, respektive kde jsem se odchýlila od plánu. Po pár dnech se na poznámky podívám, zhodnotím, co funguje a co bych měla změnit, co mi chybí a co přebývá, a zkusím to celé znovu a lépe. Čekala jsem, že největší problém bude časové rozložení, protože upřímně netuším, jak dlouho se například sprchuji a jsem si docela jistá, že je to pokaždé jinak. Tak jsem usoudila, že je lepší dát si na všechno spíš větší rezervu, abych potom nepanikařila a nebyla znechucená, že se hned po ránu honím sem a tam jak kuře bez hlavy.
No, k mému překvapení se ukázalo, že už první pokus byl extrémně úspěšný.
Začala jsem tím, že jsem si sepsala, co chci ráno udělat a kolik na to přibližně potřebuji času. Potom jsem to všechno seřadila za sebe tak, aby jednotlivé kroky dávaly smysl, a všemu jsem přiřadila konkrétní čas. A protože nikomu se nechce při čištění zubů kontrolovat hodinky, nastavila jsem si budík na každý významný čas. Navíc jsem si na každý ten budík napsala, co mám jít dělat, když zazvoní, abych neustále někde nelovila svoje poznámky a neztrácela drahocenné minuty listováním v sešitě. A světe div se, funguje to. Teď už samotný ranní "program":
6:00 zvoní první budík
6:15 vylézám z postele (mám tak čtvrt hodiny na to se skutečně probudit, nebo dospat, nebo si číst na mobilu)
6:15-6:30 koupelna (čištění zubů a jiné neodkladné záležitosti)
6:30-6:45 jóga (většinou si dám dvě kolečka pozdravu slunci a potom si zarelaxuji v pozici mrtvoly - je to super způsob, jak se uvolnit a pokračovat dál už skutečně vzhůru a protažená)
6:45-6:55 odpočinek (protože pro některé z nás je i jóga náročná, suďte mě! :) )
6:55-7:10 sprcha (zjistila jsem, že mýt se večer nemá smysl, protože se v 90% případů v noci potím a ráno si přijdu zase nechutná a špinavá)
7:10-7:20 obléct se a učesat (většinou je to výrazně víc času, než skutečně využiji, ale to nevadí, protože můžu třeba ustlat, uklidit si nějaký ten bordel ze stolu a podobně)
7:20 snídaně
Dál už mám volno, můžu sedět u počítače nebo ještě něco dělat po bytě. Zjistila jsem, že když se tohohle programu vážně držím, jsem nastartovaná a mám dobrý pocit, že už jsem toho spoustu stihla. Samozřejmě se mi stalo, že jsem šla spát v jednu ráno a potom se na všechno vykašlala, sotva se upravila a běžela, protože už jsem měla zpoždění. Nejde o to dokonale a za každých okolností se svého plánu držet, ale snažit se, když mám pocit, že mi k něčemu je. A to mám, takže se ještě jako bonus snažím ulehčit si vstávání tím, že chodím spát v nějakou příčetnou hodinu (třeba jedenáct večer, protože jsem zjistila, že sedm hodin je tak akorát, abych po prvním zazvonění budíku nechtěla posnídat něčí mozek, nejlépe svůj vlastní).
A to je k dnešnímu článku všechno. Doufám, že jste se vyspali do růžova a jste připravení zahájit nový den s úsměvem na rtech.
Vaše
V. V.